تبلیغات
مجله اینترنتی آریا پی - سال 94، متفاوت ترین سال شهاب حسینی
کمی طاقت داشته باشید...

آریا پی

سرگرمی * نرخ ارز * اخبار روز * سلامت * فروشگاه اینترنتی

امروز روز خوبی را برای شما آرزومندیم.

درخواست مطلبمــــطالب درخـــواستی خودر را از طریق لینک زیر به گوش ما برسانید .
خبر نامه با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار مطالب و سایت ما با خبر شوید .

سال 94، متفاوت ترین سال شهاب حسینی
مطمئنم «فروشنده» هم فیلم خوبی می‌شود
شهاب حسینی بازیگر توانایی است، اما همه‌ هنر او محدود به جلوی دوربین و نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌ها نمی‌شود، او دغدغه‌های دیگری را هم دارد و بخشی از عمر و وقتش را صرف این دغدغه ها می كند.

خبرآنلاین: شهاب حسینی بازیگر توانایی است، اما همه‌ هنر او محدود به جلوی دوربین و نقش آفرینی در فیلمها و سریالها نمی شود، او دغدغه های دیگری را هم دارد و بخشی از عمر و وقتش را صرف این دغدغه‌ها می‌كند. حسینی كه نخستین فیلمش را هم در مقام كارگردان ساخته، در سال ۱۳۹۴ حجم فعالیتهای جانبی اش را در حوزه‌های مختلف بالا برد. 

هم خیریه راه انداخت و هم با حضور در شهر فرش امكانی را برای فیلم‌سازی چهره‌های جوان فراهم كرد. خبرآنلاین، با او كه به خاطر فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» عطای مشاور دبیر جشنواره‌ فیلم فجر بودن را به لقای آن بخشید، درباره‌ این وجه از كارش مصاحبه‌‌ای كرده است كه در ادامه می‌خوانید:

امسال متفاوت‌ترین سال برای شهاب حسینی بود. خیلی تغییر دیدیم، در واقع پر كارترین سال شما بود. از بازی درچند فیلم و تهیه‌كنندگی و سرمایه‌گذاری تا شروع فعالیت در خیریه، ایجاد موقعیت كاری برای سینماگرها و...، چطور شد كه این حجم از فعالیت جانبی را در سینما شروع كردید؟

مثل هر آدمی دلم می‌خواست از مراحل مختلف كاری عبور كنم. یك جایی می‌رسد كه باید محدودیت را از میان برداری تا به فعالیت هایت توسعه دهی. می‌خواستم فعالیت‌های زیربنایی‌تر داشته باشم. همیشه احساس می‌كنم اگر خدا این لطف را به من داشته است و در سرنوشتم این‌طور قرار داده كه نامی از من شناخته شود، باید زكاتی هم داشته باشد.

 اینكه من بروم فیلم‌های مختلف بازی كنم، یكجا موهایم را بور كنم، یكجا از ته بزنم، یكجا ریش بگذار، یكجا نگذارم و... به تعالی نرسیدم. باید زكات اقبالی كه دارم را به نوعی ادا كنم. تا امروز چند طرح داشتم كه هنوز همراهی برایش پیدا نكردم كه به یك حركت تبدیل شود. تا چند سال پیش از دستمزد بازیگران پنج درصد مالیات كم می‌شد. بعد مشمول معافیت مالیاتی شدیم.

 در این خصوص ایده‌ای را برای انجمن بازیگران بردم و گفتم درست است كه پنج درصد مالیات ما بخشیده شده است ولی ما سال‌ها عادت داشتیم كه آن را پرداخت كنیم. چه فرقی می‌كند، به‌جای اینكه آن را به‌عنوان مالیات پرداخت كنیم، یك صندوق برای حمایت از بازیگران سالخورده، گرفتار، یا نیازمند تاسیس كنیم و آن پول را به صندوق دهیم.

این پیشنهاد مربوط به چه سالی است؟

همان اوایل كه ما از مالیات معاف شدیم، یعنی هفت، هشت سال پیش. اما با پیشنهادم موافقت نشد. كسی حاضر نشد از پنج درصد دستمزد خودش به نفع همكارانش بگذرد. ایده دیگری در سه، چهار سال پیش مبنی بر ایجاد مراكز مشاوره هنری در شاخه‌های مختلف مطرح كردم. 

می‌دیدم كه افراد علاقه‌مند به بازیگری بسیار زیادند و بازار سوءاستفاده از دختر و پسرهای جوان داغ است. ما همه جور مركز مشاوره داریم، مركز مشاور خانواده، اعتیاد، تحصیلی و... یك مركز مشاوره تحت نظارت انجمن بازیگران راه بیندازیم كه اعضاء انجمن موظف باشند در ازای گرفتن حق ویزیت، علاقه‌مندان، جوان‌ها، دانشجویان و... را مثل مركز مشاوره، راهنمایی كند و بر اساس توانایی هر شخص راه و چاه را از همان اول به آنها نشان دهد. وقتی این را مطرح كردم، آقای خمسه به من گفتند كه فكر كنم باید این كار را تنهایی اجرا كنی. 

ظاهرا همیشه آرزوهای دورودراز مدینه فاضله‌ام را مدنظر داشتم، همیشه دلم می‌خواست به وسعت دانشگاه تهران با همان تعداد ساختمان و دپارتمان، مركزی وجود داشته باشد كه بتواند بچه‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست را آموزش دهد و استعدادهای نهفته در وجودشان را استخراج كند. قطعا اگر موقعیت درست وجود داشت از بین همین بچه‌های كار كلی متخصص بیرون می‌آمد.

مطمئنم «فروشنده» هم فیلم خوبی می‌شود

این شد كه خودتان دست به‌كار شدید و یك خیریه راه اندازی كردید؟

نمی‌توانم بگویم كه من این خیریه را شخصا راه انداختم. با خانواده و دوستانم تیمی تشكیل دادیم و با همفكری فعالیت‌های خیرخواهانه را شروع كردیم. هدف ما از این خیریه جمع‌كردن نیست. كارهایی كه ازنظر اقتصادی انجام می‌دهیم كه سود آن به نفع كودكان سرطانی خیریه مهیار خواهد بود. 

ما انجمن‌های خیریه سرطانی بسیاری داریم كه خیلی خوب كار كردند و آنقدر معروف شدند كه همه فقط به آنها كمك می‌كنند. اما مگر یك بیمارستان می‌تواند همه كودكان مبتلا به سرطان ایران را پوشش دهد؟ بیماران دیگری هم هستند كه تحت پوشش این خیریه‌های معروف نیستد.

 به‌هرحال ما نخستین نفر نیستیم كه این كار را می‌كنیم و قاعدتا آخرین نفر هم نخواهیم بود ولی من فكر می‌كنم «به عمل كار برآید به سخنرانی نیست». گفتن خوب است و اگر كسی می‌تواند حركتی را انجام دهد خوب تر است. 

من خودم را در وقت بیكاری موظف می‌كنم كه بروم با شهرداری و یا وزارت علوم صحبت كنم تا فضایی را در جهت تاسیس مدارس هنری، برای بچه‌های بی‌سرپرستی كه از سلامت جسمانی برخوردارند در نظر بگیرند.

 این‌طوری بار بهزیستی هم كم می‌شود. بهزیستی هم‌توانش را بگذارد برای بچه‌هایی كه استثنایی هستند. طبیعتا همت عالی مردم باید حضورداشته باشد كه این مدرسه‌ها ایجاد شود. خوشبختانه بزرگ‌ترین سرمایه من در زندگی دوستان خوبی هستند كه دارم؛ و تمام افكار و آرزویی كه دارم باوجوداین دوستان می‌توانم پیش ببرم، به‌تنهایی نمی‌توانم قدم از قدم بردارم.

اجرای تصمیم عجیب و غریب تان درباره شكل همكاری با شهر فرش از كجا آمد؟ تبلیغات لازمه هر برندی است، شما تبلیغات متفاوتی را وارد این حوزه كردید كه با كارآفرینی و كمك به چرخه‌ گردان سینما همراه بود.

راستش من هیچ برنامه خاصی برای خرج كردن این پول نداشتم. ولی احساس می‌كنم با یك مدیریتِ درست همه می‌توانند در این موقعیت ذی نفع شوند. ما برای هر حركتی به نیروی انسانی احتیاج داریم، وقتی چنین سرمایه‌ای برای تبلیغات متفاوت یك برند درنظر گرفته می‌شود، می‌توان با آن اشتغالزایی كرد. 

در هر فیلم سینمایی كه كلید می‌خورد حداقل پنجاه نفر مشغول به كار می‌شوند، در جهت رشد فرهنگ سرمایه‌ای می‌آید و درست تقسیم می‌شود. یكی از فیلم‌های سینمایی كه ما برای شهر فرش كاركردیم«برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری است كه در جشنواره فجر امسال بسیار مورد توجه قرار گرفت و در رشته بهترین كارگردانی هم كاندید شد.

مطمئنم «فروشنده» هم فیلم خوبی می‌شود

 فیلم خورشید نیمه شب اثر دیگری است كه خودم آن را تهیه كردم و جوانان زیادی نخستین تجربه سینمایی شان را با آن تجربه كرده اند. برای فیلم «چهارشنبه» ساخته سروش محمدزاده هم در حال مذاكرده هستیم كه خودم هم در آن بازی كردم، محمدزاده برای این فیلم كه از چند روز دیگر اكران می‌شود، از جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین كارگردانی بخش هنر و تجربه را گرفت.

 آرمان درویش هم چهره جدیدی است كه در این فیلم معرفی می‌شود. این‌ اتفاق‌ها و ساخته شدن چند اثر هنری به قدری حس خوبی در من ایجاد می‌كند كه اگر الان در حسابم چند میلیارد پول بود چنین حسی نداشتم.

 دغدغه اشتغال نباید فقط در حوزه فرهنگ باشد. بزرگ‌ترین مشكل خیلی از مردم ما اشتغال خود یا فرزندانشان است. هر كسی باید تلاش كند در راه حل این قبیل مشكلات به وسع خود تاثیرگذار باشد. مثلا یك هنرمند می‌تواند به هر شكلی كه امكان‌پذیر بود دست كم از اعتبار خود برای اشتغالزایی خرج كند.

از عوامل چند فیلم سینمایی شنیده‌ایم كه بدون طلب دستمزد در آن فیلم‌ها بازی كردید. ظاهرا برای هر كدام هم هدفی داشتید و می‌خواستید از هنرمندن جوان بتوانند كارشان را در سینما آغاز كنند و اثرشان دیده شود. این شیوه كار مربوط به سال‌های اخیر است یا پیشتر هم به این صورت كار كرده اید؟

اتفاقا این حركت یك مقدار خودخواهانه هم هست. من هم برای آینده‌ام می‌خواهم سرمایه‌گذاری كنم اما همه سرمایه‌گذاری‌ها مالی نیست. اگر امروز از یك كارگردان خوش‌قریحه‌ حمایت كنم. سال‌ها بعد وقتی خودم در سراشیبی بیفتم ممكن است آن كارگردان با یك فیلم، مرا زنده كند. بده‌بستان است دیگر. من كه رابین‌هود نیستم! به نظرم بازی با خیر است. وقتی‌كه خیر را به جریان بیندازید. حركت می‌كند، می‌چرخد و دوباره به خودت برمی شود.

 اصالت منابع انسانی برای من به هر چیزی ارجح بوده است. یكی از ناراحتی‌های من این است كه معدن منگنز بیشتر از منابع انسانی ارزش دارد درحالی كه همیشه نیروی انسانی باید وجود داشته باشد تا یك‌چیز با ارزش استخراج شود.

 الان همه سینما را یك قلعه و یك دژ مستحكم غیرقابل نفوذ كرده‌ایم و فكر می‌كنیم هر كسی كه در سینماست ممتاز است، آدم خاصی است و اگر نیست آدم عامی است. اصلا این‌طور نیست. سینما محصول سینماگر است. سینماگر محصول سینما نیست.

 به‌شدت اعتقاددارم كه هیچ انسانی بیخودی به دنیا نیامده است؛ و هیچ‌كسی نیست كه استعدادی نداشته باشد. اگر یك نفر می‌گوید كه من كلا آدم بی‌استعدادی هستم حتما خودش، خودش را هنوز نشناخته و آدم‌های اطرافش هم تلاش نكردند او را بشناسند. نمونه‌ بارز آن جهان پیشرفته و تكنیكی و صنعتی است كه با اصالت دادن به نیروی انسانی، همه توانایی‌اش را در راستای آن استفاده می‌كند و به آن «جهان سرمایه‌داری» می‌گویند.

 روی هنرمند سرمایه‌گذاری می‌كند و از آن بهره می‌برد. در دنیای امروز كه سرمایه و پول حرف اول را در همه مناسبات می‌زند باید متوجه باشیم كه تربیت كردن نیروی انسانی درست می‌تواند برد دوطرفه باشد.

مطمئنم «فروشنده» هم فیلم خوبی می‌شود

فروشنده سومین فیلمی است كه با اصغر فرهادی همكاری داشتید. این همكاری چطور شكل گرفت؟

درباره فیلم فروشنده باید بگویم من آقای فرهادی را دوست دارم. همین. به شخصیتش خیلی زیاد احترام می‌گذارم. ایشان به نظر من ورای همه توانایی‌های كاری و كارگردانی، انسان خوبی است. انسانی است كه به موفقیت‌های بسیاری هم رسید. 

صبور است، خوددار است و بسیار در كنترل خشم خود تواناست. مطمینم «فروشنده» هم فیلم خوبی می‌شود. این‌بار هم این شانس را داشتم كه در كنار ترانه علیدوستی در فیلم ایشان بازی كنم.

فیلم‌های اخیر اصغر فرهادی همه موفق بودند. این در حالی است كه هربار معلوم نیست كه این موفقیت در فیلم بعدی هم تكرار می‌شود یا نه، ضمن اینكه هر بار انتظار‌ها هم از او بیشتر می‌شود. فكر می‌كنید فیلم فروشنده در ادامه موج موفقیت‌های فرهادی قرار می‌گیرد؟

حتما همینطور خواهد شد. به خاطر اینكه اصغر فرهادی ازنظر منش همان اصغر فرهادی است كه من با او «درباره الی» را كاركردم. شما بازتاب گلدن گلوب و اسكار را اصلا در او نمی‌بینید. این مساله در فیلمسازی او هم نمود پیدا كرده است.


برچسب ها : بازیگر ایرانی , شهاب حسینی , فیلم فروشنده ,

ارسال نظر برای این مطلب

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
  • پیشنهادی
  • جدید
  • سایر منو ها
  • سایر منو ها
به زودی

پشتیبانی


تبلیغات

مجله اینترنتی آریا پی*پربازدیدترین مجله اینترنتی ایران در زمینه های سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت مذهبی زناشویی می باشد
حسن رونقی

آرشیو




  • در آریا پی
    در كل اینترنت
  • فروشگاه اینترنتی
  • لینک دوستان

    آمار آریا پی

    » تعداد مطالب سایت :
    » بازدید امروز :
    » بازدید دیروز :
    » بازدید این ماه :
    » بازدید ماه قبل :
    » کل بازدید آریا پی :